Articole

19 aprilie

2 alimente sănătoase pe care le găsești în fitness breakfast la Niagara Fitness Club

Semințele de chia

Semințele de chia conțin o cantitate semnificativă de proteine. Raportat la greutate, sunt aproximativ 14% proteină, ceea ce este foarte mult comparativ cu cele mai multe plante. Proteinele au multe beneficii pentru sănătate fiind foarte bune și pentru pierderea în greutate. Un aport mare de proteine scade pofta de mîncare și s-a dovedit că reduce și poftele nocturne. Acestea mai conțin și o cantitate echilibrată de aminoacizi esențiali.

Totodată, semințele de chia sunt foarte bogate în acizii grași Omega-3. De fapt, semințele de chia conțin mai mult Omega-3 decît somonul.

 Semințele de chia ajută și la pierderea în greutate. Fibrele absorb mari cantități de apă și își măresc volumul în stomac, ceea ce ajută la creașterea senzației de sațietate și încetinește absorbția alimentelor. Aceste semințe conțin o serie de nutrienți importanți pentru sănătatea oaselor: calciul, fosfor, magneziu. Conținutul de calciu este în special impresionant, acesta ajungînd la 18% în doar 30 de grame, procentul fiind mult mai mare decît al lactatelor.

 

 

Bananele

Bananele sunt o sursă bogată de vitamina B6, care reglează glicemia şi îmbunătăţeşte dispoziţia. Mîncați două banane înainte de a face sport. Ele vă vor da energie, vor menține nivelul zahărului în sînge la cote optime și vor crește rezistența.

Bananele reglează presiunea arterială: Acestea conțin cantități mari de potasiu, care este un excelent regulator al tensiunii arteriale. Se recomandă mai ales celor care suferă de hipertensiune.

 Bananele întăresc oasele, păstrează sănătatea lor și înlocuiesc calciul pierdut.

 Bananele sunt bogate în antioxidanţi, furnizînd radicali liberi şi protejînd de bolile cronice.